Denna Septemberiga höstmånad.

Okej, livet rullar på... 
Skolan är som den är. Seg och dryg redan efter de här första veckorna (är det några veckor som om möjligt kan vara "roliga" så är det just nu..).
Har en massa gymnasie-tankar i huvudet. Häromdagen kom Ebba inskuttande och berättade om en journalist-linje... Och att bli det har jag nog drömt om så länge jag kan minnas. Under senare år har jag dock insett att jag inte är tillräckligt framfusig och sådär, men man kommer väl ut ur sitt lilla skal under årens lopp, tänker jag.
Min nya vision av framtiden är ett hus vid havet, mjuk och bekväm stol, en kopp kaffe, och sedan en penna i handen (alternativt dator, i dagens moderna samhälle) och vara en framgångsrik författare!
Men vad i all världen ska man skriva? Deckare? Romaner? Fantasy? 
Det sistnämnda tar jag genast tillbaka. Inte riktigt min typ av böcker. Förresten, vad klassas som fantasy? (superkoll!)
I alla fall, så tror jag att den linjen hade hjälpt en på vägen. Att man ganska snabbt inser om något yrke i den "genren" kan passa en. 
Snart kommer de väl ut i skolorna och informerar oss vilsna nior - ger oss vägledning och stöd i denna storm. (En stund av ironi.. Som vanligt. Klämkäckt, eller hur?)

Klockan tickar och jag hade verkligen velat se klart avsnittet av One Tree Hill jag började titta på för några timmar sedan. Somnar så fort jag lägger huvudet på kudden nuförtiden. Men imorgon är det fredag, och plötsligt ser man ljuset igen - HELG!



God natt! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din e-mail, som inte kommer publiceras:

Har du någon blogg?:

Dina ord:

Trackback






RSS 2.0