Följeslagaren

Tog en liten paus från läsandet om I och U länderna och tog lite bilder på min kamerautrustning. Det är i och för sig en otroligt nyttig läsning, att få ett annat perspektiv på saker och ting och vad jag önskar, att det fanns rättvisa här i världen.
Kom ifrån ämnet lite här och ska gå in på en otroligt onödig sak i samband med det jag tidigare skrev, usch, usch, usch, vad jag känner mig hemsk nu, men min kamera, min tusen gånger älskade kamera.
Sedan i fjol har min Nikon D5100 varit ett ständigt måste i min kånken.
Min första systemkamera, underbara färger, lättanvändlig men även något man kan utvecklas med. Vridningsbar skärm och fin att filma med, använder inte den funktionen så mycket, men när jag gör det, fungerar det utmärkt!
Rekommenderar den starkt!


Kitobjektivet med ett UV-filter!


Det senaste tillskottet i kameraväskan, Nikkor 55-200. En ny värld har öppnat sig när man plötsligt kan zooma så långt! Det jag saknar är den stora bländaren... Måste ha relativt bra med ljus liksom med kitbojektivet.


Vilken himla tur att detta lilla objektiv finns, ett 50mm! Otroligt smidigt och bra vid mörkare förhållanden. Älskar suddiga bakgrunder rekommenderar även detta starkt!


Sist och minst, hehe, en fjärrkontroll. Köpte den för en otroligt billig peng och den fungerar, men inte alltid. Men fyller en enorm funktion, när man plötsligt kan få skärpa vid självpoträtt!

Det var det! Har ni några frågor finns fliken här i sidan -->
Kramar ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din e-mail, som inte kommer publiceras:

Har du någon blogg?:

Dina ord:

Trackback






RSS 2.0