Vän.

Det har varit en fin dag idag. Onsdagar i skolan är underbara, ensemble, lång rast (franska en stund för min del), engelska och så kör. Kör som är så kul. Så fint. Sedan slutar vi. Att kunna ta tre tåget hem känns som en lyx! Idag stod Emma och väntade på stationen och vi gick och tog den obligatoriska kladdkaksfikan. Pratade mycket och strosade runt i några utav stadens affärer. Jag hittade en gudafin kappa inne på Schackis, åh, kommer nog drömma om den inatt. La undan den och ska fundera några dagar, det återstår att se om den ska värma mig nu i höstkylan. Så småningom kom vi till det lilla antikvariatet i stan, där Ebba och jag spenderat åtskilliga timmar sittandes på golvet och rotat igenom alla LP-skivor som de också säljer och eftersom jag nuförtiden är en ägare av just en vinylspelare plockade jag på mig ett par - Whitney Houston, Dirty dancing, Sound of music, The Supremes och eftersom en inre röst talade till mig tog jag en ABBA också, mest för sakens skull. Nu ljuder det allt om mitt lilla rum, men istället ska jag se Downton Abbey, tror jag. Är helt fast i det nu igen, men har bara några ynka avsnitt kvar nu... Imorgon har vi sk. sovmorgon. Kan i lugn och ro stiga upp sju istället för fem och ta nio tåget. Ännu mer lyx. Haha. 

Fina Emma i Stockholm i våras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din e-mail, som inte kommer publiceras:

Har du någon blogg?:

Dina ord:

Trackback






RSS 2.0