Ett herrans underverk

Det är fredag. Veckans press och stress har resulterat i en ihållande huvudvärk. Är skolan värd all mörda jag lägger ner? Vi har haft några betygssamtal, men jag har väldigt svårt att säga att jag är nöjd. Fast efter denna fruktansvärda tid i skolan orkar jag inte bry mig om resultatet faktiskt... Jag har gjort så gott jag kunnat. 

Det jag vill mest av allt just nu är att läsa en bok i en avslappnande miljö, gärna i solen och få läsa en bok jag tycker om och inte läser bara-för-att. Sedan önskar jag så innerligt att få komma härifrån snart. Få träffa mina kära släktningar och saknade vänner, gå och strosa på stan i timmar, och fika tre gånger om dagen, utan ångest. 
Å såklart känna tillräcklig ro för att se serier och filmer i skenet av min underbara jordglob. Samt att fotografera, fotografera, fotografera. 

Men först ska denna skoldagen lida mot sitt slut (bara en redovisning och ett prov kvar idag (BARA)) och sedan ska jag bara klara av lite jobb imorgon och sen kanske kanske kanske jag kan slappna av för en stund. 

Här kommer lite bilder från min pinterest, min inspirationskälla och avslappningscentral. 


Kommentarer
Postat av: Ann

I mitt lite mer än 50 åriga liv så kan jag säga att det jag lärt mig i skolbänken har jag haft väldigt lite nytta av i verkliga livet......Kramar<3

2013-05-24 @ 22:18:06

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din e-mail, som inte kommer publiceras:

Har du någon blogg?:

Dina ord:

Trackback






RSS 2.0